Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+UKrediAKTS
5MATH307ÇİZGE KURAMINA GİRİŞ3+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı MATEMATİK
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çizge kuramı matematiğin bir çok alanında ve matematik dışında bilgisayar mühendisliği, elektronik, bioinformatik ve benzeri alanlarda ortaya çıkan ve var olan problemlerin modellenmesi ve çözülmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu dersin amacı matematik öğrencilerine çizge kuramı bilgisi ve kabiliyeti kazandırmak, ayrıca diğer alanlardaki öğrencilerin çizge kuramını kendi alanlarında kullanma ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. Tina BEŞERİ SEVİM
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar D. West “Introduction to Graph Theory” Pearson
R. Diestel “Graph Theory” Springer

Ders Yapısı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Yıl içi sınavları 2 % 40
Kısa sınavlar 5 % 15
Ödevler 5 % 15
Diğer uygulamalar 0 % 0
Laboratuvar uygulamaları 0 % 0
Projeler 0 % 0
Final sınavı 1 % 30
Toplam :
13
% 100

AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Haftalık Ders 41 1 41
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (Ödev, Okuma, Bireysel Çalışma vb.) 5 21 105
Sınavlar ve Sınava Hazırlık (Derse Katılım, Sunum, Yarıyıl Sınavı, Final Sınavı, Kısa Sınavlar vb) 3 11 33
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 179

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Matematiksel kavram ve teknikleri kullanarak problem çözme becerisi
2 Gerçek yaşamdaki problemleri matematik dilinde ifade edebilme ve ortaya çıkan problemi matematiksel teknikler kullanarak çözme becerisi.
3 Sözlü ve yazılı olarak matematik ile ilgili konular da iletişim yeteneğini kazanmış olması.
4 Matematiğin temelini oluşturan konularda bilgi sahibi olma.
5 Ayrık matematikteki temel ispatlama tekniklerine hakim olma.
6 Problemleri analiz etme, uygun gösterim şekilleri tasarlama.
7 Ayrık matematikte ve bilgisayar bilimlerindeki bazı zor problemleri tanıma.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Çizge tanımları ve modelleri, çizge temsilleri ve morfizmalar R. Diestel “Graph Theory” Springer
2 Yol, devre, derece dizileri, özel çizgeler R. Diestel “Graph Theory” Springer
3 bipartit çizgeler, ağaçlar ve uzaklık, geren ağaçlar R. Diestel “Graph Theory” Springer
4 yönlü çizgeler R. Diestel “Graph Theory” Springer
5 eşlendirmeler ve faktörler R. Diestel “Graph Theory” Springer
6 bağımsız kümeler ve hizipler, örten ve baskın kümeler R. Diestel “Graph Theory” Springer
7 en büyük bipartit eşlendirme R. Diestel “Graph Theory” Springer
8 Hall’ın eşlendirme koşulu, min-max teoremleri R. Diestel “Graph Theory” Springer
9 Bağlantılılık ve kesmeler R. Diestel “Graph Theory” Springer
10 Menger’in k-bağlı çizgeler teoremi R. Diestel “Graph Theory” Springer
11 Çizgelerin boyanması R. Diestel “Graph Theory” Springer
12 Üst sınırlar ve Brooks’un Teoremi R. Diestel “Graph Theory” Springer
13 Düzlem Çizgeleri, yüzey gömmeleri ve Euler’in formülü R. Diestel “Graph Theory” Springer
14 Düzlem çizgelerinin boyanması R. Diestel “Graph Theory” Springer
15 Final 1. hafta R. Diestel “Graph Theory” Springer
16 Final 2. hafta R. Diestel “Graph Theory” Springer
 


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Ö1 4 4 1 4 4 4 2
Ö2 4 4 4 4 3 4 3 4 4 4 2
Ö3 4 4 4 2 4 4 3 4 2 3 4
Ö4 2 2 2 4 2 4 4 2 3
Ö5 4 2 2 4 3 3 1 4 4 4
Ö6 4 4 1 4 3 4 4 4
Ö7 4 3 3 3 4 2 2 2 4 4

Katkı Düzeyi : 0: Yok 1: Düşük 2: Orta 3: Yüksek 4: Çok Yüksek


https://obs.iyte.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=163206&lang=tr